Wanneer mag ik beginnen met trainen?

Laat je pup eerst even wennen aan zijn of haar nieuwe thuisomgeving en huisgenoten. Als je pup alle inentingen kreeg (inclusief kennelhoest) zijn jullie van harte welkom op onze hondenschool voor de puppyles.

Misschien heb je een hond die al wat ouder is? Bijvoorbeeld een hond uit een asiel of buitenlandse zwerfhondenopvang, of een hond die je van familie of vrienden adopteert. Of misschien ben je er nog nooit toe gekomen om je bij een hondenvereniging aan te sluiten. Ook met deze honden ben je meer dan welkom. De instructeurs bekijken samen met jou in welke les jullie dan het beste kunnen starten. Uiteraard moeten ook deze honden met hun inentingen in orde zijn.

​Wie mag trainen met de hond?

Per hond mag 1 geleider mee op het terrein. Zo is het voor de hond het duidelijkst op wie hij of zij zich moet concentreren. Andere gezinsleden zijn welkom om vanuit de kantine of op het terras de training op afstand te bekijken.

Kinderen vanaf 12 jaar mogen ook trainen met hun hond. Hierbij beslissen de instructeurs of het kind al dan niet in staat is om de hond op een correcte manier te begeleiden. Mocht dit niet lukken, mag een ander gezinslid de hond verder begeleiden. Alle minderjarige geleiders moeten vergezeld worden van een volwassene, die niet op het lesterrein zelf is toegelaten, maar wel aanwezig blijft tijdens de training.

​Wat breng ik mee voor de les?

• Voedsel als beloning: hondenbrokjes, kleine hondensnoepjes, stukjes kippenwit of een andere lekkere snack waar je hond dol op is.

• Speeltje: trektouw, balletje (eventueel in een geknopte kous) … Kies zelf een speeltje dat je hond leuk vindt en dat je enkel voor de les gebruikt. Zo is het voor de hond een echte beloning!

• Leiband

• Eventueel een lange lijn (ook beschikbaar op onze club om te gebruiken tijdens de training)

• Poepzakjes

Hoe ben ik verzekerd?

De geleider moet in orde zijn met zijn familiale verzekering (burgerlijke aansprakelijkheid, geen meerkost, wel meldingsplicht).

Als hondeneigenaar ben je zelf verantwoordelijk voor de eventuele schade die je hond aanricht.

De club is verzekerd via de KKUSH, dit tijdens de training en alle activiteiten georganiseerd door de club.

Ongevallenverzekering voor alle leden en honden toebehorend aan een lid van de club.

Andere vragen? Vul ons contactformulier in